sobota, 9 lutego 2019

Trzmiele

Hej Ho! Witajcie!
Na początku chciałabym powiedzieć, że tak, wiem, że nasza aktywność umarła. Proszę, wybaczcie nam to!
Na poważnie zastanawiałyśmy się nad usunięciem tego bloga, ale nie umiemy tego zrobić. Bądź co bądź, ale cudowne chwile z nim przeżyłyśmy, dużo emocji było, żal nam było to zostawiać. Więc powracamy! Nie obiecuję, że będzie to jakaś przewrotna aktywność, ale jakaś na pewno- nie tak, jak obecnie, kilka miesięcy przerwy...
A teraz przejdźmy to tematu posta, a mianowicie do trzmieli.
Trzmiele są to owady latające z rodziny pszczołowatych. Jesienią porzucają swoje gniazda,  a zapłodniona królowa hibernuje w bezpiecznym miejscu przez okres zimy, a na wiosnę składa od 8 do 12 jaj. Owady te zbierają nektar kwiatowy(który jest ich pożywieniem) i przenoszą go na tylnych odnóżach do miasta. Gniazda trzmieli można znaleźć przede wszystkim w miękkiej glebie lub w stertach liści, a niektóre gatunki zakładają je w pobliżu ludzkich domostw, jest więc szansa, że i przy twoim mieszkaniu się zadomowiły :).  Osobniki te są duże(osiągają 1-3mm), a w ich ubarwieniu dominują kolory czarny i żółty.
Co ciekawe, trzmiele wszystko słyszą, chociaż nie mają uszu. Do tej pory nie wiadomo, w jaki sposób się to dzieje. Chciałabym się tego dowiedzieć, a wy?
Niestety, nie mam możliwości dołączenia wam zdjęcia tego żyjątka :c Myślę jednak, że jak tylko będę miała dostęp do komputera, zedytuję ten post i dodam jakieś dodam ;D
Papatki!
Wasza Sara~

2 komentarze:

  1. Hej hej! Bardzo ciekawy post, ogólnie nie jestem fanką czytania ale jak zaczęłam czytać to się wkręciłam i przeczytałam ten wpis do końca, naprawdę ciekawy styl pisania. mega mi się podoba :)

    OdpowiedzUsuń